BERKONGSI NIKMAT IMAN, ISLAM ALLAHHU AKBAR

Tuesday, February 2, 2010

MAHA SUCI ALLAH (5) : KUN FAYAKUUN...



Assalamualaikum warahmatullah… sahabat-sahabat sekalian. Gambar ini saya ambil dari laman blog Prof Dr. Abdul Wahab Arbain.. beliau telah mempamerkan gambar menarik ini di dalam blognya beberapa hari yang lalu. Maha Suci Allah… ciptaan yang amat sempurna…. Tidak dikesan kecacatannya bahkan saya sifatkan haiwan ini memiliki keistimewaannya yang tersendiri. Ada ‘reverse sensor’…Saya sering bertanya kepada para pelajar saya… sekiranya Allah SWT memberikan tambahan nikmat penglihatan( mata )… di mana kita nak letak? Ada yang jawab kat dahi, belakang kepala, belakang badan dan sebagainya. Saya secara berseloroh mengatakan… kalau saya… nikmat tersebut akan saya letak di bahagian hujung jari…. Senang sikit nak control... :). Apapun…. Bersyukurlah dengan apa yang ada… jangan mengharap tambahan nikmat dari Allah SWT andainya nikmat yang ada pun tidak disyukuri dan disalahguna. Wallahu’alam

0 Siapa Bran Komen Ni..!:

 

blogger templates | Make Money Online