BERKONGSI NIKMAT IMAN, ISLAM ALLAHHU AKBAR

Tuesday, July 7, 2009

GM HPA LANCARKAN JIHAD BASMI "MASTER RADIX"

JIHAD MEMBASMI KOPI PALSU MASTER RADIX
Ada berita pembohongan mengatakan bahawa MASTER RADIX adalah hasil dari perpecahan dalam HPA. Kononya dia pengasas awal formula RADIX. Malangnya ada umat Islam yang mudah terpedaya, tergoda dan akhirnya ternoda.Disini GM telah mendapat bukti kukuh Master Radix adalah keluaran ciplak dari seorang taukeh cina. Sehubungan dengan ini beberapa langkah akan di ambil segera.

1. Tindakan undang-undang (tindakan saudara Abd Ghani)
2. Edaran poster memperingatkan Kopi Palsu Master Radix ( tindakan Saudara Saif)
3. Hebahan segera dari mulut ke mulut. PBC, Program Mingguan, Kedai Kopi, Surau, Masjid dan sebagainya. Sampaikan hebahan ini sebagai suatu jihad menentang kejahatan kerana Master Radix sememangnya tidak Halal dan diragui mengandungi bahan berbahaya. (tindakan seluruh warga HPA).
4. Kenyataan dalam akhbar. (tindakan GM)

TAHNIAH BUAT PEJUANG HPA DI BATU KURAU
STOKIS BATU KURAU GEMPUR MEGA SALE "MASTER RADIX


Selepas menunjukkan Kad Kuasa..pemuda tadi terus lari kebelakang kedai

Semakin berani,,,,siap buat promosi lagi ...siap buat fitnah lagi pada HPA.....SIAP DGN SERAGAM LAGI...BAJUNYA..


Kad "Kuasa " HPA yang menyelamatkan keadaan .... Pada 03/07/2009 (Jumaat )...di sebuah lokasi ceramah di Batu Kurau..sebelum pergi ke lokasi tersebut,,,saya sempat pergi ke Cawangan HPA Taiping untuk membeli barangan HPA yang akan dijual utk esok hari....dalam perjalanan ke lokasi tersebut saya banyak menerima panggilan telefon yang saya tidak sedari....,pelik krn sblm ini saya tak pernah menerima panggilan sebanyak ini...selepas membeli saya terus ke tempat ceramah...sesampai di lokasi tersebut ,,saya bersama isteri pergi ke tempat orang berniaga....tiba -tiba.....saya terlihat ada satu kedai yang sedang menjual kopi seakan -akan kopi Radix....apabila diteliti...rupa-rupanya Master Radix ....patutlah banyak panggilan telefon....kwn -kwn pasal nak cerita hal Master Radix ni...


Pada mulanya saya nak dengar saja apa yang diperkatakan oleh penjual tersebut....tiba - tiba bila dia dia menyebut perkataan HPA...saya rasa tak sedap hati...lalu saya mendekati pemuda tersebut untuk mendengar dengan lebih dekat lagi...dia memberitahu kepada org ramai bahawasanya HPA dah berpecah,,,,leader HPA dah berpecah dan tidak bersefahaman lagi....bonus ahli tak dapat...disebabkan itulah ...ahli HPA yang berpecah ni buat satu lagi syarikat iaitu Master Radix dan mengeluarkan kopi sendiri....saya pelik dan hairan dengan penerangan pemuda tersebut..panas berdesing telinga saya mendengar fitnah yang berlaku di depan mata....saya terus bertanya kepada pemuda tersebut...."abg ni ahli HPA ka?..dia menjawab "tidak " saya tanya lagi .." Kopi ni HPA punya ka..? tidak ..kopi ni buat kat mana ? Kedah katanya...tapi.....


Kilang kat Taiping tu Pulak? itu tempat packaging sj...lalu saya bertanya lagi...macaman abg tahu yang HPA dah bepecah ? dia kata,,,saya tau la,,,saya tanya ,,macamana boleh tau,,sdgkan abg bukan ahli HPA ? dia terdiam...masa tu semua orang memandang saya....mcm ada satu semangat,,,lalu saya mengeluarkan kad kuasa HPA sy...,,saya menggertak pemuda tadi dan berkata " saya Ahli HPA dan Stokis kawasan sini....abg telah fitnah HPA dan saya boleh amik tindakan terhadap abg ....dengar saja gertakan saya,,,pemuda tadi terus melarikan diri ke belakang tapak niaga...mgkin krn takut atau malu...masa tu org ramai bertanya kpd sy...dan saya jelaskan kepada mereka apa yang sdg berlaku...dalam Perniagaan HPA....tanpa membuang masa..saya terus mengambil gambar ....dipendekkan cerita,,,sbb tak larat nak menulis...dlm blog ni...sy berjumpa dgn pemuda tadi selepas habis ceramah utk mendapatkan maklumat siapa yang supply kopi "Master Radix " ini...akhirnya jawapannya adalah C*** dan ternyata sudah siapa pemiliknya....saya tawarkan pemuda ini utk menjadi ahli HPA..


Terfikir saya,,,nak salahkan pemuda tadi pun tak boleh jugak..sbb dia tak tahu ...sebagai kesimpulannya cara untuk mencegah daripada kopi tiruan ini berleluasa adalah dengan menjadikan pemilik kedai -kedai makan dan restoran ahli HPA...yang sah dan jgn lupa hantar mereka ke PBC ,,dgn cara ini sajalah kita dapat mencegah...drpd ia berlaku....Teruskan perjuangan ..jgn mudah mengalah....perjuangan perlukan pengorbanan....biarlah apa yang org nak kata kata...Catatan pengalaman PJ Ustaz Irwan - Stokis HPA Daerah Batu Kurau, Perak.

0 Siapa Bran Komen Ni..!:

 

blogger templates | Make Money Online